Blog

VšeBezpečnost datE-shopyGrafikaLegislativaOnline marketingReklamaS2 STUDIOSEOSociální sítěTvorba webů
Black hat SEO: techniky, které se vám mohou vymstít
Online marketing, SEO, Tvorba webů

Black hat SEO: techniky, které se vám mohou vymstít

Kdo by nechtěl, aby se jeho web zobrazoval na prvních pozicích ve vyhledávači. K podobnému úspěchu ovšem vede poměrně trnitá cesta. Mnozí majitelé webů a e-shopů se ji proto snaží ulehčit a zkrátit. Bohužel k podobným „zkratkám“ se často ubírají i specialisté na SEO. A proč o tom vůbec píšeme? Protože jde o praktiky, které jsou zakázané. Google i Seznam vás za ně dříve či později potrestají. Black hat SEO sází na nedokonalost vyhledávače Technologie, které jednotlivé vyhledávače používají, se s každým rokem zdokonalují. Jejich hlavním cílem je na základě hledaného slova či slovního spojení nabídnout uživatelům maximálně relevantní výsledky. Jak už to bývá, nic není dokonalé. Ani algoritmy vyhledávačů. A právě toho se ve svůj prospěch snaží využit techniky, které se souhrnně označují jako „black hat SEO“. Jde o souhrn nejrůznějších postupů, které mohou krátkodobě fungovat a zajistit lepší pozici dané webové stránky ve vyhledávači. Z dlouhodobého hlediska ovšem zpravidla napáchají značnou škodu a celkovou pozici (ranking) webu spíše zhorší. Vyhledávač dokonce může web zcela vyřadit z výsledků vyhledávání. Technik spadajících do kategorie black hat SEO je spousta, my se nyní podíváme na 6 nejpoužívanějších. 1. Nekvalitní obsah Velkým nešvarem, s nímž se v rámci SEO lze často setkat, je podcenění kvality obsahu. Pokud na webu máte duplicitní obsah, tak vám jednak hrozí obvinění z porušení autorských práv a jednak penalizace ze strany vyhledávače. Ten vždy upřednostňuje relevantní a kvalitní obsah před kopiemi či automaticky generovaným obsahem. Jinak samozřejmě platí, že obsah je pro vyhledávací algoritmy jedním z klíčových faktorů hodnocení webu. 2. Nadužívání klíčových slov Pokud to s optimalizací webu myslíte vážně, je vhodné před tvorbou obsahu udělat alespoň základní analýzu klíčových slov, abyste měli maximální přehled o tom, co v souvislosti s vaším produktem či službou uživatelé vyhledávají. Někteří tvůrci webů ovšem klíčová slova nadužívají, což vyhledávač pozná a tyto stránky začne ignorovat. Opakování a nadužívání stejných slov a slovních spojení se tedy vyhněte. 3. Skrytý obsah Praktika, která přímo souvisí s výše uvedeným bodem. Nejčastěji se skrývání obsahu používá, aby bylo možné na web dostat co nejvíce klíčových slov, a přitom neodradit návštěvníky webu. V praxi to vypadá tak, že text má velikost písma 0, je umístěn mimo obrazovku pomocí CSS stylů, případně má stejnou barvu jako pozadí. Správnou cestou je mít viditelný a relevantní obsah pro uživatele i vyhledávače. 4. Falešná SEO optimalizace“ – doorway page Obsah webu se vytváří se záměrem oklamat vyhledávací roboty (tzv. crawlery). Zjednodušeně řečeno, jde o „přeoptimalizovanou“ stránku, kterou vyhledávač díky kvalitnímu SEO zpravidla řadí ve výsledcích vyhledávání na přední pozice. Nicméně pokud se na tuto stránku návštěvník dostane, je s pomocí javascriptu ihned přesměrován na jiný web. Velmi často tyto stránky obsahují nejrůznější bannery, jejichž cílem je následná monetizace z reklamy, případně obsahují odkazy na cílové stránky. Relevantní obsah, který návštěvníka zajímá, zde ovšem nenajdeme. 5. Maskování webu – cloaking Další technika, která funguje na podobném principu jako doorway page. Spočívá v tom, že na server jsou umístěny na první pohled identické 2 verze webu, kdy jeden je speciálně upraven pro vyhledávače, druhý slouží pro návštěvy reálných návštěvníků. Server obsahuje speciální skript, díky kterému s téměř stoprocentní jistotou rozezná, jestli chce web navštívit reálný člověk, nebo vyhledávací robot. Podle toho zvolí cílovou stránku. Cílem této praktiky je oklamat vyhledávač, případně zamaskovat ilegální obsah. 6. Placené odkazy a farmy Linkbuilding je jedním ze základních nástrojů webové optimalizace. Nicméně zásadní je, aby odkaz na váš web směroval z jiného kvalitního online portálu, což vám může zajistit slušnou návštěvnost. Díky tomu navíc vyhledávače vyhodnotí váš web jako kvalitní a důvěryhodný. Ideální situací je, když na váš web odkazuje spousta odkazů z jiných kvalitních webů. Pokud ovšem zpětné odkazy nakoupíte z nejrůznějších pofiderních webů, žádný prospěch z toho mít nebudete. Google i další vyhledávače nákup a prodej zpětných odkazů dokonce zakazují. A jak to vyhledávač pozná? Jednoduše, weby nabízející zpětné odkazy mají nepřirozené množství nerelevantních linků v podobě mnoha stovek až tisíců stránek s odkazy. Pro tento typ webů se vžilo speciální označení „link farmy“. Ty mohou být užitečná pro svého majitele, nikoliv pro uživatele jiných webů.  

Meta description – popisek stránky, který zvyšuje návštěvnost vašeho webu
SEO, Tvorba webů

Meta description – popisek stránky, který zvyšuje návštěvnost vašeho webu

Optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) je věda. Google, Seznam nebo Bing používají pro vlastní vyhodnocování a zobrazování webů v organickém vyhledávání nejrůznější nástroje a algoritmy. Jedním z klíčových parametrů pro všechny vyhledávače jsou tzv. „meta description“. K čemu meta description slouží? Meta description je značka (HTML meta tag) v podobě krátkého textu, který stručně a výstižně popisuje obsah stránky, na níž se nachází. Tato značka je součástí každé stránky webu. Respektive měla by být na každé stránce, což si někteří administrátoři neuvědomují a tento důležitý parametr webu ignorují. Přitom jde o jednu z hlavních metrik, které mají vliv na kvalitu SEO. Pokud konkrétní stránka meta description tag obsahuje, zobrazí jej vyhledávač ve výsledcích vyhledávání. Tento tag informuje návštěvníky o obsahu dané stránky již při vyhledávání, proto patří mezi parametry, které mohou ovlivnit míru prokliku na web. Je proto žádoucí, aby tato značka byla správně vyplněna na každé stránce vašeho webu. Technicky vzato může mít značka meta description libovolnou délku, nicméně např. vyhledávač Google ji zkracuje na 155–160 znaků včetně mezer. Doporučujeme tedy dodržet tuto délku a mít v popisu všechny nezbytné informace, které danou stránku webu popisují. A ideálně zajímavým způsobem, aby informace potenciálního návštěvníka vašeho webu upoutala a donutila jej vybranou stránku navštívit. Značka meta description je pro SEO klíčová I když už před několika lety zástupci Googlu na svém blogu uvedli, že meta description nemají vliv na hodnocení webu, vyhledávač je při procházení jednotlivých webů stále analyzuje a zpravidla také zobrazuje ve výsledcích vyhledávání (SERP) ihned pod samotným odkazem. Nemusí tomu tak být vždy, občas se algoritmus vyhledávače rozhodne pro zobrazení jiné textové části dané stránky webu. Důležité je, že tag meta description ovlivňuje míru prokliku (CTR) u dané stránky ve výsledcích vyhledávání. A to zase může mít pozitivní vliv na hodnocení stránky v interních metrikách Googlu. Myslete na to, až budete tyto krátké úryvky textů připravovat. Zjednodušeně řečeno – meta description plní roli reklamního poutače. Ukázka vyplněného tagu meta description na webu ZAVADILKA 2620 PREMIUM WELLNESS Jednoduchá doporučení na závěr Pokud je váš web opravdu rozsáhlý a má stovky či dokonce tisíce stránek, doporučujeme pomocí některého z analytických nástrojů, jako je třeba Google Analytics, vyfiltrovat ty nejnavštěvovanější stránky z organického vyhledávání a alespoň u nich meta description naplnit. Zjistit spojení, přes která se k vám návštěvníci nejčastěji dostanou, můžete pomocí šikovného nástroje od Googlu Search Console. Doporučujeme také zkontrolovat redakční systém, na kterém váš web běží. Může se totiž stát, že tag meta description v kódu webu vůbec není, případně jestli vám jej redakční systém třeba nezkracuje. Snažte se také o to, aby každá stránka měla své vlastní – unikátní meta description.

Strukturovaná data: pomozte Googlu, aby lépe „viděl“ váš web
SEO, Tvorba webů

Strukturovaná data: pomozte Googlu, aby lépe „viděl“ váš web

Mezi klíčové činnosti SEO patří i tzv. strukturovaná data. Zjednodušeně řečeno strukturovaná data pomáhají lépe porozumět obsahu vašeho webu a správně jej zobrazit uživateli. Strukturovaná data také zlepšují viditelnost webu při organickém (neplaceném) vyhledávání...  

Klíčová slova – umíte je správně používat?
SEO, Tvorba webů

Klíčová slova – umíte je správně používat?

Jako první si musíme odpovědět na to, co vlastně ta klíčová slova jsou. Jak napovídá sám název, jsou vlastně jakýmsi klíčem. Představují hlavní heslo, které uživatel zadá do vyhledávače. A podle toho, jestli se tento výraz (či sousloví) shoduje s vámi použitými slovy, máte vyhráno. Dojde ke spojení a vy máte o uživatele navíc. Jak takové věci docílit?

Mobilní web na prvním místě
Online marketing, SEO, Tvorba webů

Mobilní web na prvním místě

Nejpoužívanější vyhledávač na světě dává přednost kvalitě mobilního webu a jeho rychlosti. V praxi to znamená, že jako první se budou zobrazovat stránky optimalizované pro mobilní zařízení.

Responzivní web je základ. Proč na něj nedáme dopustit?
SEO, Tvorba webů

Responzivní web je základ. Proč na něj nedáme dopustit?

Jak se říká, čísla nelžou. V tomto případě jde o statistiky ohledně smartphonů, tabletů a internetu obecně. Z loňských studií vyplývá, že celých 50% uživatelů, kteří navštívili váš web, si je prohlíželo ze svých mobilních přístrojů. A pokud nemáte tzv. responsivní web, je klidně možné, že až polovina potencionálních zákazníků se k vám už nevrátí. Proč?

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je základ
SEO, Tvorba webů

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je základ

Když vzniká nový web, je třeba myslet nejen na jeho uživatelskou přínosnost, přehlednost a skvělý design. Ale také na to, aby byl svému majiteli prospěšný. V době velkých vyhledávačů a obrovské konkurence, je přední pozice ve vyhledávání něco klíčového. K tomu dopomůže SEO - optimalizace pro vyhledávače. Co to vlastně znamená a jak taková optimalizace probíhá? Principy určování pořadí S2 STUDIO se orientuje nejen na problematiku "tvorba www stránek", ale především na to, aby byly webové stránky funkční a pro uživatele přínosné. Proto se staráme i o SEO. Výraz pochází z anglického originálu “search engine optimization”, což v překladu znamená  optimalizace pro vyhledávače. Jak vlastně funguje takové vyhledávání a určování předních pozicí webových stránek? Pozice www stránek určuje několik faktorů. Při zadání vyhledávacího dotazu dojde k automatickému porovnání cílových stránek. Vyhledávač, jako např. Google, zahrne především faktickou podobu www stránek. Tedy používání správných typů nadpisů, velikostí písem a fontů. Dále je důležité zaměřit se na patřičné vyplnění klíčových slov. Ta by neměla být zbytečně obecná, čím přesnější, tím je větší šance pro správné umístění. Zodkazování a sociální sítě zabírají Webovou stránku z hlediska vyhledávačů ovlivňuje především její důvěryhodnost. Tu lze zvýšit nejen zodkazováním z jiných stránek, ale také užitečnou propojeností se sociálními sítěmi. S2 STUDIO, které spolupracuje s klienty nejen z Českých Budějovic, ale i celého jihočeského kraje a vlastně celé České republiky, si dokáže poradit nejen s tvorbou webových stránek. Umíme také optimalizovat webové stránky, aby byl náš zákazník ještě spokojenější. Neváhejte nás kontaktovat. Tvorba www stránek, online marketing a SEO jsou naší parketou. Neváhejte nás kontaktovat.

5 věcí, které nesmí chybět dobrému webu
SEO, Tvorba webů

5 věcí, které nesmí chybět dobrému webu

Máte dvorního grafika i programátora, kteří vám vytvořili web na míru? Nebo jste použili jednu z mnoha nabízených šablon? Ať tak či tak, některé věci by na vašem webu neměli chybět. Tady je 5 základních.

Google mění algoritmy, responzivní a mobilní weby budou mít ve vyhledávání přednost
SEO, Tvorba webů

Google mění algoritmy, responzivní a mobilní weby budou mít ve vyhledávání přednost

Na našem blogu jste si mohli počíst o tom, jaká je nutnost mít responzivní web a kolik výhod z takové stránky plyne. Neméně důležitý je zvyšující se podíl přístupu uživatelů z mobilních zařízení jakou jsou chytré telefony nebo tablety. V propojení těchto dvou témat přichází nyní společnost Google s obrovskou změnou ve vyhledávání. Upraví algoritmy tak, aby upřednostňovaly responzivní a mobilní weby. Co to znamená?