Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací
menuzavřít

Jak na AdWords I: Zorientujte se ve službě AdWords

Jak na AdWords I: Zorientujte se ve službě AdWords

Pokud máte webovou stránku, je Vám nejspíš služba společnosti Google vystupující pod názvem AdWords známá. Ale i tak – opakování je matka moudrosti. Podívejte se s námi na základní parametry služby AdWords, toho, co nabízí a k čemu je dobré ji využít. Podle čeho se na Googlu zobrazují reklamy? Jak lze ovlivnit jejich pořadí? Co znamená pojem míra prokliku?

AdWords je jedna ze základních služeb, kterou nabízí gigant Google zdarma a volně k použití. Jedná se vlastně o správu zobrazování reklam v internetovém vyhledávači. To vám, jako majiteli webu, může pomoci ke splnění různých cílů. Ať už chcete zvýšit počet návštěvníků vaší stránky, rozšířit povědomí značce nebo popostrčit klienty, aby začali odebírat vámi psaný newsletter, je využití AdWords zcela na místě.

Podle čeho se určuje pořadí reklam?

Princip se zdá být celkem jednoduchý – určíte nejvyšší cenu, kterou jste ochotni zaplatit za zobrazení nebo kliknutí za jednu reklamu a Google začne vaše reklamy zobrazovat ve vyhledávači. To ale není úplně přesné, protože rozhodně neplatí, že kdo nabídne vyšší cenu, má prvenství na každé stránce. To by se reklamy bohatých firem rychle okoukaly a tratili by na tom nejen obchodníci, ale především samotný Google. Proto se nejlepší pozice určuje kombinací mnoha faktorů – důležitá je nejen zmiňovaná cena, ale také relevantnost kvalita vstupní stránky, celkového obsahu webu a jeho nabídky, v potaz se bere také neustále měnící se konkurence v internetovém světě.

To znamená, že po zadání určitého výrazu do Googlu dojde k rychlé aukci, kdy jsou ověřeny všechny výše zmíněné faktory a teprve následně na to je rozhodnuto o pořadí zobrazené reklamy.

Míra prokliku je klíčový údaj

Cílem všech, kdo operují s AdWords a chtějí, aby jejich reklamy byly úspěšné, je co nejvyšší míra prokliku (v AdWords ji můžete nalézt pod zkratkou CTR). Míra prokliku je poměr mezi počtem kliknutí na reklamu a počtem pouhých zobrazení, kdy k žádné akci nedojde. Obecně se dá říci, že jakmile je CTR vyšší než 1 %, je úspěch na cestě. Díky míře prokliku lze změřit nejen výkon klíčových slov a reklam, ale také vypozorovat, jaké reklamy mají úspěch a kde je třeba ještě zapracovat. (O klíčových slovech se můžete informovat v jednom z našich starších článků.)

Co zajišťuje vyšší míru prokliku a jak se vyznat v dalších pojmech služby AdWords jako jsou konverze, reklamní kampaně nebo vyhledávací a obsahová síť? Sledujte náš pravidelný seriál o službách Google...


 

S2 STUDIO s.r.o. je českobudějovické internetové studio, které bylo založeno v roce 2003. Specializujeme se na tvorbu webových stránek, online marketing, tvorbu grafikyvýrobu tištěné reklamy. Zpočátku se tým našich profesionálů věnoval především návrhům a programování webových stránek, aplikací, e-shopů, intranetových a redakčních systémů. Našim cílem bylo a je pomáhat růst našim zákazníkům.​

Naše studio najdete na adrese Zavadilka 2620, České Budějovice. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat a domluvit si osobní schůzku. Stabilní zázemí, férový přístup, silně proklientská péče a mnohaleté zkušenosti, to je S2 STUDIO s.r.o.

Zdroj: Fotografie „Blogging: The Early Years“ od „tedSeverson“ licencována pod CC BY 2.0.

Červen 6, 2015
Zpět na přehled