menuzavřít

Blog

VšeBezpečnost datE-shopyGrafikaLegislativaOnline marketingReklamaS2 STUDIOSEOSociální sítěTvorba webů
Obhájili jsme nové požadavky v rámci programu Google Partner
Online marketing, S2 STUDIO

Obhájili jsme nové požadavky v rámci programu Google Partner

Splnili jsme nové požadavky Googlu a máme velkou radost, že jsme již poněkolikáté obhájili status Google Partnera. Je to pro nás velký závazek nejen vůči spol. Google, jejíž reklamní platforma je pro nás v rámci online marketingu jednou z klíčových, ale je to také velká zodpovědnost vůči našim zákazníkům. Status Google Partner neznamená jen prestiž a symbolický odznak, ale také přináší řadu výhod. Díky tomuto partnerství máme přístup k nejnovějším nástrojům a technické podpoře od Googlu, podrobnějším statistikám, můžeme se zúčastňovat pokročilých školení o službách Googlu nebo také testovat nové služby a aplikace, které jsou ještě ve vývoji. Všechny tyto výhody následně využíváme pro efektivnější měření a cílení jednotlivých kampaní, které pro naše zákazníky v rámci platformy Google Ads zajišťujeme. Těšíme se na další společné výzvy, které pomáhají růst vašemu podnikání! Tým S2 STUDIA

Pozor na změnu pravidel ve využívání cookies
Legislativa, Online marketing, Tvorba webů

Pozor na změnu pravidel ve využívání cookies

Čeští zákonodárci schválili novelu Zákona o elektronických komunikacích. Novela, která by měla vstoupit v platnost od Nového roku, mimo jiné upravuje i povinnosti spojené s používáním tzv. cookies. V tomto článku si přiblížíme, jak se tato změna může dotknout efektivity online marketingu a také co znamená pro majitele a webů a e-shopů. 3 typy souborů cookies „Cookies“ (česky „sušenky“) jsou malé soubory dat, které se automaticky odesílají z navštíveného webu do internetového prohlížeče uživatele. Tyto soubory se ukládají na pevném disku uživatele a slouží k několika účelům, zejména pak k vyhodnocování chování návštěvníků konkrétního webu. Mohou to být informace o poskytovateli internetového připojení, o operačním systému, nastavení jazyka, navštívených stránkách, době prohlížení, chování na vybraném webu atd. Zjednodušeně lze soubory cookies rozdělit do 3 základních kategorií. První kategorií jsou tzv. funkční neboli session cookies, které běží automaticky a jsou nezbytné pro správnou funkci webu či vybrané služby. Další skupinou jsou analytické a preferenční (tracking) cookies, jenž usnadňují uživatelův komfort (např. automatické vyplnění formulářů, lokalizace, preferencí, měření Google Analytics atd.). Třetí, a zřejmě nejkontroverznější skupinou, jsou cookies pro profilování a remarketing. Ty jsou nejčastěji využívané za účelem individualizace obsahu reklamních sdělení a měření jejich účinnosti. Mohou to být data o geografické poloze, kontaktní údaje atd. Patří sem například Google Ads, FB pixel, Hotjar, Smartlook, Sklik Remarketing atd. Souhlas nesmí být podmínkou  V současnosti je v případě cookies uplatňován tzv. princip opt-out, kdy uživatele po příchodu na konkrétní web stačí o cookies informovat. Nově ovšem bude potřeba, aby návštěvník webu s využitím cookies dal svůj jasný souhlas. Teprve po odsouhlasení je možné technologie cookies využívat. Jelikož jsou funkční cookies nutné pro správný chod webu, zde i nadále bude stačit návštěvníka jen informovat. Naopak u analytických a preferenčních cookies bude nutné nově mít od návštěvníka webu jeho souhlas. U remarketingových cookies zůstává vše beze změn – je vyžadován návštěvníkův nezbytný souhlas. A jak lze tento souhlas získat? Jednoduše pomocí tzv. cookie lišty, která se na internetu v různých podobách používá již řadu let. Je ovšem několik detailů, na které je potřeba při tvorbě cookie lišty měli myslet. Vyslovení souhlasu nesmí být podmínkou pro návštěvu vašeho webu. Žádost o souhlas by neměla neustále vyskakovat a překážet či omezovat návštěvníkův pohyb po stránkách. V případě, že nabízíte možnost přijmout všechny cookies najednou, stejně tak musíte nabídnout i možnost odmítnout všechny cookies. Samotná lišta cookies by měla jít snadno vypnout i v případě, že návštěvníkův souhlas nebyl udělen. Jednotlivé typy cookies souborů nesmí být předem zaškrtnuté, musí jít o čistý opt-in. Pokud nedojde k odsouhlasení coookies, nesmíte je ukládat či jakkoliv s nimi pracovat. Součástí webu by měl být i dokument s informacemi o jednotlivých typech cookies na vašem webu a o tom, jak a pro jsou využívané. Většinou bývá součástí obecných pravidel ochrany osobních údajů (GDPR). Novelizace zákona bude jistě mít i další negativní důsledek. Již nyní je jisté, že řada návštěvníků webů a e-shopů svůj souhlas s používáním cookies neudělí. To logicky může značně snížit výkon remarketingových kampaní, přesnost dat v Google Analytics či v podobě zkreslení konverzních kódech různých služeb, jako je např. Heureka, Sklik, Google Ads. Jak moc tyto změny ovlivní efektivitu nástrojů online marketingu ukáže až čas.  

Apple vs. Facebook: likvidace konkurence, nebo ochrana soukromí zákazníků?
Bezpečnost dat, Online marketing, Sociální sítě

Apple vs. Facebook: likvidace konkurence, nebo ochrana soukromí zákazníků?

Apple chce zlikvidovat konkurenci. iOS 14 poškozuje byznys svých soupeřů. Podobně silných vyjádření ze strany Facebooku jsme v posledních měsících mohli zaznamenat celou řadu. Společnost Apple se totiž rozhodla zlepšit ochranu soukromí majitelů svých zařízení a tím také ztížit podnikání Facebooku. Apple vs. reklamní platformy Zkraje roku 2021 Apple vydal informaci, že s aktualizací mobilního operačního systému iOS 14 zpřísní podmínky pro možnost sledovat chování uživatelů mobilních zařízení s tímto OS pro marketingové a reklamní účely. V americkém městě Cupertino, sídle spol. Apple, se rozhodli zvýšit ochranu soukromí svých zákazníků. A největší sociální síti se to logicky nelíbí. S iOS 14.5 tak přišla zásadní změna – všechny aplikace třetích stran se musí ptát, jestli uživatel souhlasí s tím, že o něm budou aplikace sbírat data za účelem poskytování relevantní reklamy (tzv. retargeting). Pokud v předchozích verzích OS od Applu uživatel se sledováním nesouhlasil, musel jej manuálně zakázat. Nyní je to naopak – funkce se musí povolit. Lze tedy předpokládat, že velká část majitelů jablečných telefonů nebude se sledováním souhlasit. Pro poskytovatele inzerce to znamená velkou nepříjemnost, protože na relevanci cílené reklamy stoji celý jejich byznys. A pro Facebook je to obzvlášť citelná rána. Proto není divu, že i zakladatel a současný ředitel Facebooku Mark Zuckerberg obviňuje Apple z toho, že kalifornské firmě nejde o ochranu svých zákazníků, ale o likvidaci konkurence. Facebook na Apple dokonce podal antimonopolní žalobu. Pro nás je ovšem důležitější otázka, co s tím? Co tento krok Applu znamená pro správce online reklamy a inzerenty? Zkontrolujte si reklamní účty Změny se týkají každého inzerenta, který má na svém webu umístěn měřící pixel a má spuštěné konverzní kampaně, a tedy v reálném čase sleduje, co konkrétně návštěvníci na jeho webu dělají. Pokud vaše reklama pouze propaguje příspěvky na FB stránce, případně máte nastavené obyčejné kliknutí na reklamu a nijak s tím dále nepracujete, pak nemusíte nic řešit. V případě, že máte spuštěnou konverzní reklamu, jako první je potřeba ověřit doménu, jinak Facebook běžící reklamu vypne. Toto se provádí v aplikaci Business Manager, která slouží pro správu reklam na Facebooku a sesterském Instagramu. Zajímavostí je, že na každou doménu může být optimalizováno maximálně osm konverzních událostí. Mimo tento limit pak jsou Zobrazení cílové stránky, tzv. Landing Page Views. Ověření domény probíhá kompletně v Business Manageru v sekci Bezpečnostní značky – Domény. Jakmile budete mít doménu ověřenou, přejděte do sekce Správce události, kde je potřeba vybrat konkrétní pixel a nakonfigurovat událost. Jen mějte na paměti, že jich je maximálně 8.  Nejste si jistí, že máte správně nastavené online kampaně? Pak neváhejte a kontaktuje nás. Rádi se o vaše online marketingové projekty postaráme.   

Pozor na podvodníky nabízející služby online marketingu
Online marketing, S2 STUDIO

Pozor na podvodníky nabízející služby online marketingu

Rozmohl se nám tady takový nešvar, s nímž se v posledních několika měsících setkala většina z nás. Většinou jde o telefonát nebo e-mail, v němž nás obchodní zástupce jedné z "top 3" českých reklamních, marketingových či jiných pochybných agentur informuje, že náš web je pro internet neviditelný. Případně, že z nějakých „specifických“ důvodů vyhledávače Google a Seznam naše internetové stránky blokují. Zástupci některých těchto společností dokonce tvrdí, že pokud firma není zapsaná v jejich firemním katalogu, jako kdyby vůbec neexistovala. Samozřejmě jde o naprostý nesmysl. A pokud váš web vyhledávače nevidí, tak chyba bude rozhodně jinde než v tom, že nevyužíváte některou z těchto „exkluzivních“ služeb na míru. A co tyto pseudoslužby konkrétně nabízejí? Zařazení firmy do nejlepšího firemního katalogu na českém trhu, který denně využívá 10 milionů návštěvníků, zapojení do nejrůznějších partnerských sítí, správu firemních údajů v mapách, navigacích nebo na Facebooku. Nelze samozřejmě paušalizovat, některé služby nemusí být špatné, nicméně podobná strašení jsou nebezpečná a většinou hodně zavádějící. A co udělá vystrašený zákazník? Okamžitě zaplatí a danou službu si zakoupí. Přitom jde o vyhozené peníze a bez opravdové hloubkové analýzy webu se stejně nic nestane. Maximálně se jeho web objeví v několika katalozích, které stejně nikdo nenavštěvuje. Příklady z praxe Například naše studio před několika dny telefonicky oslovila slečna zastupující katalog Inform.cz. Nejprve nabídla, že si ověří informace o naší firmě, které jsou v katalogu. Následně nás informovala, že zjistila, že v loňském roce jsme v jejich katalogu měli negarantovaný profil a nabídla, že nyní můžeme mít za "pouhých" 5 000 korun měsíčně garantovaný profil. Tato změna nám zaručí, že v obou internetových vyhledávačích se najednou budeme objevovat vždy na první stránce. Jak snadné, že? Zapomeňte na SEO, PPC reklamu nebo případné technické úpravy webu. Stačí mít garantovaný profil v jednom internetovém katalogu. Problémem není samotná nabídka zařazení firmy do online katalogu, ale to, že slečna záměrně komunikuje zmatečně a neříká pravdivé informace. Snaží se tedy uvést zákazníka v omyl, aby nabyl dojmu, že služba dokáže vylepšit pozici ve vyhledávači v rámci organického (přirozeného) vyhledávání. Cíl je jasný – přesvědčit zákazníka a prodat mu svou službu. Když jsme požádali o zaslání nabídky do e-mailu, bylo nás sděleno, že tyto exkluzivní nabídky se vyřizují a uzavírají výhradně telefonicky. Opatrnost je tedy rozhodně na místě. Druhým příkladem je společnost MEDIATEL, která nejprve kontaktuje firmy telefonicky a následně zasílá informační e-mail, jehož součástí je odkaz na výsledek analýzy konkrétního webu. Nejde o podvod, ale o zavádějící informace, protože zástupce agentury neupozorní zákazníka, co ta červená nula vlastně znamená (viz přiložený obrázek). A znamená to jen to, že firma není součástí katalogů a partnerské sítě MEDIATELU, nic víc. S výsledky organického vyhledávání nebo s firemními zápisy ve službách Moje firma na Googlu nebo Firmy.cz od Seznamu to vůbec nesouvisí. Buďte tedy při podobných nabídkách maximálně opatrní.   Výsledky analýzy vybraného webu na portálu Mediatelu

Získali jsme certifikát managementu kvality ISO
E-shopy, Grafika, Legislativa, Online marketing, S2 STUDIO, Tvorba webů

Získali jsme certifikát managementu kvality ISO

S radostí oznamujeme, že se nám podařilo úspěšně splnit náročné požadavky certifikačního auditu systému managementu kvality podle systémové normy ISO 9001:2015. Auditoři ocenili systém řízení našeho studia, zadávání a realizace zakázek, interní koordinaci týmu, evidenci jednotlivých kroků, vedení dokumentace a řadu dalších činností, které pomáhají zlepšovat řízení i běžný chod firmy...

Mobilní web na prvním místě
Online marketing, SEO, Tvorba webů

Mobilní web na prvním místě

Nejpoužívanější vyhledávač na světě dává přednost kvalitě mobilního webu a jeho rychlosti. V praxi to znamená, že jako první se budou zobrazovat stránky optimalizované pro mobilní zařízení.

Zákazníci na internetu nejsou roboti, říká majitel S2 STUDIA
E-shopy, Online marketing, S2 STUDIO, Tvorba webů

Zákazníci na internetu nejsou roboti, říká majitel S2 STUDIA

BUDĚJCKÁ DRBNA, největší jihočeský online magazín, přinesla rozhovor s naším kolegou a majitelem S2 STUDIA Standou Schwarzem. Co říká o tvorbě webů a e-shopů, online marketingu, cenové politice nebo nových trendech?   

QR kódy – objevte kouzlo důmyslně skryté kampaně
Online marketing, Reklama

QR kódy – objevte kouzlo důmyslně skryté kampaně

Znáte ten malý černobílý čtvereček rozsypaného čaje, který na vás kouká z reklamních materiálů, vizitek a někdy dokonce triček? Říká se mu „QR kód“ a je reklamou budoucnosti.

Jaké zásady má dobrý e-shop?
E-shopy, Online marketing

Jaké zásady má dobrý e-shop?

E-shop, neboli internetový obchod, je moderním prostředkem internetového nakupování. Dobrý e-shop přináší své ovoce, i když obchodník zrovna neobjíždí předváděcí akce nebo neprodává v kamenném obchodě. Konkurence je však obrovská. Jak docílit toho, aby zrovna váš web byl úspěšný? Jak má vypadat dobrý e-shop a čeho se určitě vyvarovat?

Nová aplikace Google AdWords nově i pro zařízení s iOS
Online marketing, Reklama

Nová aplikace Google AdWords nově i pro zařízení s iOS

Google na konci února spustil novou aplikaci Google AdWords, která je určená pro zařízení s iOS. Majitelé digitálních přístrojů od firmy Apple tak mohou jednoduše spravovat své kampaně, dostávají pravidelné novinky a v případě problému je možné kontaktovat podporu společnosti Google. Co ještě umí nová aplikace?

Jak na AdWords III: Kde se můžou zobrazovat vaše reklamy?
Online marketing, Reklama

Jak na AdWords III: Kde se můžou zobrazovat vaše reklamy?

V minulých dílech seriálu jak na AdWords jsme se podívali na základní pojmy, orientaci v AdWords, roli klíčových slov a různých typů kampaní. Neuniklo nám, jak správně nastavit ceny v AdWords, abychom zvýšili počet návštěvníků nebo přilákali pozornost k naší značce. Kde se ale vlastně reklamy AdWords zobrazují?

Reklama na FB dokáže ovlivnit až 96 % mladých lidí!
Online marketing, Sociální sítě

Reklama na FB dokáže ovlivnit až 96 % mladých lidí!

O tom, že sociální sítě hýbou světem reklamy, jsme se přesvědčili už několikrát. Je to ale i v České republice tak markantní? Jak je na tom mladá generace, má cenu cílit reklamu na teenagery na Facebooku? Kolik procent mladých v České republice používá sociální sítě nebo se nechá ovlivnit oblíbeným youtuberem?

12Následující