menuzavřít

Blog

VšeBezpečnost datE-shopyGrafikaLegislativaOnline marketingReklamaS2 STUDIOSEOSociální sítěTvorba webů
Pozor na změnu pravidel ve využívání cookies
Legislativa, Online marketing, Tvorba webů

Pozor na změnu pravidel ve využívání cookies

Čeští zákonodárci schválili novelu Zákona o elektronických komunikacích. Novela, která by měla vstoupit v platnost od Nového roku, mimo jiné upravuje i povinnosti spojené s používáním tzv. cookies. V tomto článku si přiblížíme, jak se tato změna může dotknout efektivity online marketingu a také co znamená pro majitele a webů a e-shopů. 3 typy souborů cookies „Cookies“ (česky „sušenky“) jsou malé soubory dat, které se automaticky odesílají z navštíveného webu do internetového prohlížeče uživatele. Tyto soubory se ukládají na pevném disku uživatele a slouží k několika účelům, zejména pak k vyhodnocování chování návštěvníků konkrétního webu. Mohou to být informace o poskytovateli internetového připojení, o operačním systému, nastavení jazyka, navštívených stránkách, době prohlížení, chování na vybraném webu atd. Zjednodušeně lze soubory cookies rozdělit do 3 základních kategorií. První kategorií jsou tzv. funkční neboli session cookies, které běží automaticky a jsou nezbytné pro správnou funkci webu či vybrané služby. Další skupinou jsou analytické a preferenční (tracking) cookies, jenž usnadňují uživatelův komfort (např. automatické vyplnění formulářů, lokalizace, preferencí, měření Google Analytics atd.). Třetí, a zřejmě nejkontroverznější skupinou, jsou cookies pro profilování a remarketing. Ty jsou nejčastěji využívané za účelem individualizace obsahu reklamních sdělení a měření jejich účinnosti. Mohou to být data o geografické poloze, kontaktní údaje atd. Patří sem například Google Ads, FB pixel, Hotjar, Smartlook, Sklik Remarketing atd. Souhlas nesmí být podmínkou  V současnosti je v případě cookies uplatňován tzv. princip opt-out, kdy uživatele po příchodu na konkrétní web stačí o cookies informovat. Nově ovšem bude potřeba, aby návštěvník webu s využitím cookies dal svůj jasný souhlas. Teprve po odsouhlasení je možné technologie cookies využívat. Jelikož jsou funkční cookies nutné pro správný chod webu, zde i nadále bude stačit návštěvníka jen informovat. Naopak u analytických a preferenčních cookies bude nutné nově mít od návštěvníka webu jeho souhlas. U remarketingových cookies zůstává vše beze změn – je vyžadován návštěvníkův nezbytný souhlas. A jak lze tento souhlas získat? Jednoduše pomocí tzv. cookie lišty, která se na internetu v různých podobách používá již řadu let. Je ovšem několik detailů, na které je potřeba při tvorbě cookie lišty měli myslet. Vyslovení souhlasu nesmí být podmínkou pro návštěvu vašeho webu. Žádost o souhlas by neměla neustále vyskakovat a překážet či omezovat návštěvníkův pohyb po stránkách. V případě, že nabízíte možnost přijmout všechny cookies najednou, stejně tak musíte nabídnout i možnost odmítnout všechny cookies. Samotná lišta cookies by měla jít snadno vypnout i v případě, že návštěvníkův souhlas nebyl udělen. Jednotlivé typy cookies souborů nesmí být předem zaškrtnuté, musí jít o čistý opt-in. Pokud nedojde k odsouhlasení coookies, nesmíte je ukládat či jakkoliv s nimi pracovat. Součástí webu by měl být i dokument s informacemi o jednotlivých typech cookies na vašem webu a o tom, jak a pro jsou využívané. Většinou bývá součástí obecných pravidel ochrany osobních údajů (GDPR). Novelizace zákona bude jistě mít i další negativní důsledek. Již nyní je jisté, že řada návštěvníků webů a e-shopů svůj souhlas s používáním cookies neudělí. To logicky může značně snížit výkon remarketingových kampaní, přesnost dat v Google Analytics či v podobě zkreslení konverzních kódech různých služeb, jako je např. Heureka, Sklik, Google Ads. Jak moc tyto změny ovlivní efektivitu nástrojů online marketingu ukáže až čas.  

Strukturovaná data: pomozte Googlu, aby lépe „viděl“ váš web
SEO, Tvorba webů

Strukturovaná data: pomozte Googlu, aby lépe „viděl“ váš web

Mezi klíčové činnosti SEO patří i tzv. strukturovaná data. Zjednodušeně řečeno strukturovaná data pomáhají lépe porozumět obsahu vašeho webu a správně jej zobrazit uživateli. Strukturovaná data také zlepšují viditelnost webu při organickém (neplaceném) vyhledávání...  

Klíčová slova – umíte je správně používat?
SEO, Tvorba webů

Klíčová slova – umíte je správně používat?

Jako první si musíme odpovědět na to, co vlastně ta klíčová slova jsou. Jak napovídá sám název, jsou vlastně jakýmsi klíčem. Představují hlavní heslo, které uživatel zadá do vyhledávače. A podle toho, jestli se tento výraz (či sousloví) shoduje s vámi použitými slovy, máte vyhráno. Dojde ke spojení a vy máte o uživatele navíc. Jak takové věci docílit?

Získali jsme certifikát managementu kvality ISO
E-shopy, Grafika, Legislativa, Online marketing, S2 STUDIO, Tvorba webů

Získali jsme certifikát managementu kvality ISO

S radostí oznamujeme, že se nám podařilo úspěšně splnit náročné požadavky certifikačního auditu systému managementu kvality podle systémové normy ISO 9001:2015. Auditoři ocenili systém řízení našeho studia, zadávání a realizace zakázek, interní koordinaci týmu, evidenci jednotlivých kroků, vedení dokumentace a řadu dalších činností, které pomáhají zlepšovat řízení i běžný chod firmy...

Neporušujete autorská práva u fotek na webu?
Legislativa, Tvorba webů

Neporušujete autorská práva u fotek na webu?

Bez nápadité grafiky a pěkných obrázků se neobejde žádný moderní web. Ani ten váš. Obrázků a fotografií je na internetu spousta. Jen málo z nich je ale volně dostupných k vlastnímu použití. Podléhají totiž autorskému zákonu a jejich zneužití se trestá finanční pokutou, která se může vyšplhat i do milionové částky. Kde ale fotky pro obchodní či osobní účely vzít legálně? Poradíme vám.

Kladivonaweb.cz - kvalitní web snadno a rychle
S2 STUDIO, Tvorba webů

Kladivonaweb.cz - kvalitní web snadno a rychle

Online marketing. Spojení, které se stalo trendem posledních let. Klíčovým nástrojem internetových kampaní je vlastní web, kam jsou zákazníci směrováni. Bez kvalitních internetových stránek se dnes neobejde žádná firma. Ať už máte středně velkou firmu, vlastní živnost nebo jste kreativec na volné noze, každý, kdo to se svým podnikáním myslí vážně, chce být vidět především v online světě. 

Mobilní web na prvním místě
Online marketing, SEO, Tvorba webů

Mobilní web na prvním místě

Nejpoužívanější vyhledávač na světě dává přednost kvalitě mobilního webu a jeho rychlosti. V praxi to znamená, že jako první se budou zobrazovat stránky optimalizované pro mobilní zařízení.

Zákazníci na internetu nejsou roboti, říká majitel S2 STUDIA
E-shopy, Online marketing, S2 STUDIO, Tvorba webů

Zákazníci na internetu nejsou roboti, říká majitel S2 STUDIA

BUDĚJCKÁ DRBNA, největší jihočeský online magazín, přinesla rozhovor s naším kolegou a majitelem S2 STUDIA Standou Schwarzem. Co říká o tvorbě webů a e-shopů, online marketingu, cenové politice nebo nových trendech?   

Responzivní web je základ. Proč na něj nedáme dopustit?
SEO, Tvorba webů

Responzivní web je základ. Proč na něj nedáme dopustit?

Jak se říká, čísla nelžou. V tomto případě jde o statistiky ohledně smartphonů, tabletů a internetu obecně. Z loňských studií vyplývá, že celých 50% uživatelů, kteří navštívili váš web, si je prohlíželo ze svých mobilních přístrojů. A pokud nemáte tzv. responsivní web, je klidně možné, že až polovina potencionálních zákazníků se k vám už nevrátí. Proč?

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je základ
SEO, Tvorba webů

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je základ

Když vzniká nový web, je třeba myslet nejen na jeho uživatelskou přínosnost, přehlednost a skvělý design. Ale také na to, aby byl svému majiteli prospěšný. V době velkých vyhledávačů a obrovské konkurence, je přední pozice ve vyhledávání něco klíčového. K tomu dopomůže SEO - optimalizace pro vyhledávače. Co to vlastně znamená a jak taková optimalizace probíhá? Principy určování pořadí S2 STUDIO se orientuje nejen na problematiku "tvorba www stránek", ale především na to, aby byly webové stránky funkční a pro uživatele přínosné. Proto se staráme i o SEO. Výraz pochází z anglického originálu “search engine optimization”, což v překladu znamená  optimalizace pro vyhledávače. Jak vlastně funguje takové vyhledávání a určování předních pozicí webových stránek? Pozice www stránek určuje několik faktorů. Při zadání vyhledávacího dotazu dojde k automatickému porovnání cílových stránek. Vyhledávač, jako např. Google, zahrne především faktickou podobu www stránek. Tedy používání správných typů nadpisů, velikostí písem a fontů. Dále je důležité zaměřit se na patřičné vyplnění klíčových slov. Ta by neměla být zbytečně obecná, čím přesnější, tím je větší šance pro správné umístění. Zodkazování a sociální sítě zabírají Webovou stránku z hlediska vyhledávačů ovlivňuje především její důvěryhodnost. Tu lze zvýšit nejen zodkazováním z jiných stránek, ale také užitečnou propojeností se sociálními sítěmi. S2 STUDIO, které spolupracuje s klienty nejen z Českých Budějovic, ale i celého jihočeského kraje a vlastně celé České republiky, si dokáže poradit nejen s tvorbou webových stránek. Umíme také optimalizovat webové stránky, aby byl náš zákazník ještě spokojenější. Neváhejte nás kontaktovat. Tvorba www stránek, online marketing a SEO jsou naší parketou. Neváhejte nás kontaktovat.

Souhlas uživatelů s používáním cookies by mohl být brzy povinný
Legislativa, Tvorba webů

Souhlas uživatelů s používáním cookies by mohl být brzy povinný

Evropská Unie předběžně odsouhlasila změny v legislativě ochrany osobních údajů. Mezi tyto informace by mohly být zařazeny také soubory cookies, které používají webové stránky. Za neinformování uživatelů by tak provozovatelé mohli dostat pokutu.

5 věcí, které nesmí chybět dobrému webu
SEO, Tvorba webů

5 věcí, které nesmí chybět dobrému webu

Máte dvorního grafika i programátora, kteří vám vytvořili web na míru? Nebo jste použili jednu z mnoha nabízených šablon? Ať tak či tak, některé věci by na vašem webu neměli chybět. Tady je 5 základních.

12Následující